خدمات ما


هر آن چیزی که مورد صحبت و بحث قرار می گیرد و توسط معیارها و مقیاس های کمی و عددی قابل بیان باشد، یعنی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است. سنجش و ارزیابی به زبان ساده یعنی تبدیل حالت های کیفی به آمار و اعداد کمی. اما در روان شناسی به مجموعه شیوه هایی که به روان شناس کمک می کند تا پدیده های روانی انسان را از حالت کیفی به حالت کمی (عددی) در آورد؛ اصطلاحاً روان سنجی (Psychometrics) می گویند. در واقع روان سنجی در معنای محدود کلمه بهره گیری از آزمونهای روانی برای اندازه گیری پدیده های روانی است. اهمیت روانسنجی در این است که وسایل علمی لازم برای شناخت و طبقه بندی موضوعات و مسائل را در اختیار جامعه و متخصصان مربوطه  قرار می دهد.

 

کاربرد های روان سنجی
پیش بینی: (افراد بتوانند میزان موفقیت خود را در آینده در زمینه معینی نظیر پیشرفت تحصیلی یا شغلی پیش بینی کنند). روان سنجی برای اندازه گیری توانایی پیشرفت تحصیلی و سایر ویژگیهای افراد بکار می رود. در واقع پیش بینی بر داده های کمی معتبرتر و دقیقتر از تفکر واهی است.

گزینش و انتخاب: در موسسات و سازمان ها آزمونها ی روان سنجی برای گزینش مناسب افراد مورد استفاده قرار می گیرند.

طبقه بندی:  طبقه بندی عبارت است از گروه بندی افراد براساس تقسیمات منطقی. طبقه بندی مستلزم آن است که معلوم شود یک فرد خاص در چه گروهی جای داده شود و یا براساس چه روشی مورد آموزش یا درمان قرار گیرد. روان سنجی ابزار و وسایل لازم را برای طبقه بندی افراد فراهم می کند.

ارزشیابی: ابزارهای روان سنجی به منظور قضاوت و ارزشیابی در مورد برنامه ها، روش ها، تدابیر درمانی و میزان پیشرفت بیماران و نیز بررسی روشهای نوین درمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

روان‌سنجی در مرکز مشاوره و رواشناختی تداوی،  به اجرای آزمون‌‌های روانی – تشخیصی، سنجش هوش، ویژگی‌‌های شخصیتی، آسیب‌های مغزی، کم توانایی های ذهنی، و… پرداخته و باعث توسعه و پیشرفت نظری و کاربردی روان شناسی و علوم رفتاری می‌شود. آزمون هایی که در این دپارتمان مورد استفاده قرار می گیرد هم به شکل نرم افزاری است و هم به شکل کاغذی. پکیج های مرکز مشاوره و رواشناختی تداوی بر اساس معیارهای لازم طراحی شده که شامل آزمون های ویژه ی کودکان، آزمون های ویژه ی بزرگسالان می شود. تفسیر هر یک از آزمون‌های نامبرده از اطلاعات متخصصِ ارزیاب و مشاهدات آزمونگر استفاده‌ و تفسیر ارائه شده جهت تشخیص با توجه به مجموعه اطلاعات به دست آمده از مراجعه کننده صورت می‌گیرد. همچنین نمونه‌ های تشریحی از نتایج آزمون‌ در اختیار شخص مراجعه کننده قرار خواهد گرفت.

 

مرکز مشاوره و رواشناختی تداوی footer

مرکز مشاوره و رواشناختی تداوی با در اختیار داشتن متخصصین و مشاوران زبده و حرفه ای در حیطه ی روانشناسی، روان درمانی و مشاوره، آماده ی ارائه ی خدمات متنوعی در زمینه ی روان درمانی و روانشناسی کودکان، نوجوانان و خانواده ها به دو شیوه ی آنلاین و حضوری است. تیم حرفه ای مرکز مشاوره و رواشناختی تداوی با شعار"با ما آرامش را تجربه کنید" در صدد است تا با بکارگیری تکینک های نوین دنیا، آرامش…   ادامه مطلب

© 2019 Mohaghegh Salamat Parsian Counselling Institution - All Rights Reserved