خدمات ما


عریف ارزیابی و تشخیص
ارزیابی یا  assessment ، به روشی گفته می­شود که به موجب آن متخصصی، فرد را بر حسب عوامل روانی، جسمانی، و اجتماعی ای که بیشترین تاثیر بر عملکرد وی دارند را ارزیابی می­کند. تشخیص و ارزیابی روان‌شناختی اولین مرحله برای شروع درمان محسوب می­شود. در مرکز مشاوره و رواشناختی تداوی، طی جلسه­ ی تشخیص و ارزیابی نه تنها توضیحات خود مراجعه کننده مد نظر قرار می­گیرد بلکه خود شخص هم توسط روانشناس و متخصص مجرب از جهات مختلف با جدیدترین متدهای علمی و آزمون‌های روان‌شناختی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بهترین راهکار درمانی به مراجعه کننده ارائه گردد.

روان­شناس ارزیاب علاوه بر بررسی نشانه­ های اختلال، عوامل به وجود آورنده و همچنین شرایطی که موجب تداوم مشکل مراجعه کننده م یشود را مورد توجه قرار میدهد. بسیاری از اختلالات بزرگسالی، ریشه در دوران کودکی، تجارب اولیه حیات، الگوی ارتباطی والدین و شرایط محیطی گذشته دارند که در جلسه ارزیابی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در جلسه­ ی ارزیابی جامع مرکز مشاوره و رواشناختی تداوی، احتمال اثرگذاری مشکلات پزشکی، عوامل ژنتیکی و محیطی در کاهش عملکرد و بروز مشکل فعلی هم در نظر گرفته خواهد شد.

 

عموما بعد از جلسه­ ی ارزیابی و تشخیص، از آزمونهایی استفاده می­شود که به آزمونهای تشخیصی مشهور هستند. آزمونهای متنوعی بر اساس نوع اختلال و موقعیت مورد بررسی، در این مرحله مورد استفاده قرار خواهند گرفت. ما در این بخش به چند مورد از آزمونهای تشخیصی که در مرکز مشاوره و رواشناختی تداویتوسط متخصصان و مشاوران مورد استفاده قرار می گیرند اشاره می­کنیم.

 

·       آزمونهای تشخیصی
·       بیش فعالی
·       آزمون هوش و حافظه
·       اختلالات درخودماندگی
·       اختلالات خلقی/ اضطرابی
·       اختلالات یادگیری
·       اختلالات توجه و تمرکز
·       آزمونهای شخصیت
·       آزمونهای روابط بین فردی
·       آزمونهای استعدادیابی و توانائی
·       آزمونهای شغلی
·       آزمونهای فرافکن
·       و ...

 

مرکز مشاوره و رواشناختی تداوی footer

مرکز مشاوره و رواشناختی تداوی با در اختیار داشتن متخصصین و مشاوران زبده و حرفه ای در حیطه ی روانشناسی، روان درمانی و مشاوره، آماده ی ارائه ی خدمات متنوعی در زمینه ی روان درمانی و روانشناسی کودکان، نوجوانان و خانواده ها به دو شیوه ی آنلاین و حضوری است. تیم حرفه ای مرکز مشاوره و رواشناختی تداوی با شعار"با ما آرامش را تجربه کنید" در صدد است تا با بکارگیری تکینک های نوین دنیا، آرامش…   ادامه مطلب

© 2019 Mohaghegh Salamat Parsian Counselling Institution - All Rights Reserved